پیام به نشست حزب دمکرات کردستان ،بمناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس حزب دمکرات کردستان برهبری قاضی محمد ( در کردستان ایران)

 

دوستان و همرزمان عزیز،

ضمن تشکر از تماس شما،نظرم را باتوجه به شرایطی که در ایران، در منطقه خاورمیانه و در جهان میگذرد، بعنوان یک دوست و همرزم باطلاع شما میرسانم.

قریب پنجاه سال شرکت مداوم در مبارزه سیاسی و اجتماعی، قریب سه سال شرکت مبارزه در کنار همرزمان کرد در کردستان ایران و عراق،و کارهای پژوهشی که در ارتباط با گذراندن تز دکترا در دانشگاه فرانکفورت ( آلمان ) بعمل آورده ام، مرا به نتایجی رسانده است که نکات اساسی آنراباختصار در این پیام مطرح میکنم. و باطلاع شما میرسانم که تاکنون چهار جلد کتاب پژوهشی ومستند تاریخی بزبان فارسی انتشار داده ام، و بزودی دو جلد کتاب در باره ” بحران جهانی و عوامل آن ” بزبانهای انگلیسی و آلمانی، انتشار خواهم داد و در آینده بشما یاران مبارز تقدیم خواهم کرد.

عقیده دارم:

1- بررسی تاریخ تحول سیاسی و اجتماعی ایران و منطقه خاورمیانه نشان میدهند که مردمان این کشورها فاقد ” احزاب مدرن اجتماعی بوده اند” و “تشکیل احزاب سیاسی”  بر اساس روابط قبیله ای و عشایری، یا بصورت شورش های عصیانگرانه شکل گرفته اند و فاقد چشم انداز دراز مدت ، و فاقد ساختار تشکیلاتی دمکراتیک با رهبری دستجمعی  بوده اند. وبهمین دلیل، جنبش های آزادیخواهانه و برابری طلبانه، با شکست و ناکامی و انشعابات گوناگون مواجه شده اند. همگی ما شاهد ناهنجاری های تاریخی و روزمره ای  که در ایران ، عراق، ترکیه و سایر کشورهای خاورمیانه روی داده اند و هنوز ادامه دارند، هستیم .

 2- فقدان احزاب مدرن اجتماعی ، موجب میشوند که نه تنها در اتخاذ سیاست ها و مناسبات داخلی و ملی، بلکه در اتخاذ سیاست بین الملی نیز مرتکب اشتباه و خطا شویم.

3 تجارب مختلف نشان داده اند که تنها” صداقت ، فداکاری ،و احساسات ” کافی نیستند، بلکه بمبارزه سیاسی و تحوالات اجتماعی باید بطور علمی، و با چشم انداز دراز مدت،و با توسل به فنون مبارزه اجتماعی و سازماندهی در شرایط مشخصی که در آن بسر می بریم، بنگریم.

4- پیشنهادم به شما یاران مبارز اینستکه:  گفتگوهای ویژه ای بمنظور برگزاری سمینار مشترک، با مشارکت گروهها و مبارزین مستقل سیاسی  که استقلال عمل خود را دربرابر ” قدرتهای تجاوز گر خارجی” و “جناح بندیهای مختلف درون رژیم  حاکم در ایران  و دست نشاندگان آنها در منطقه خاورمیانه” حفظ کرده اند، سازماندهی کنیم، تا مشترکآ با تشکیل جبهه مشترکی، در راه دمو کراسی، رفع تبعیض( برابری طلبی) و استقرار حکومت سکولار،و مردم بر مردم، مبارزه کنیم.

با احترام- حسن ماسالی

پست شده در ديدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>